top of page
Scherm­afbeelding 2025-05-16 om 15.25_edited.jpg
  • Hoe maak ik een eerste afspraak?
    Vanaf heden kan u online een afspraak maken via de website, telefonisch zijn we bereikbaar vanaf oktober 2025. Houd de website in de gaten voor updates.
  • Wat breng ik mee naar mijn eerste afspraak?
    Hier is voor jou een overzicht: elektronische identiteitskaart medicatielijst bankkaart de naam van uw huisarts agenda
  • Wat gebeurt er tijdens een eerste afspraak?
    Tijdens je eerste afspraak starten we met een uitgebreid mondonderzoek, we gaan samen met jou alle wensen en klachten overlopen en stellen een behandelplan op naar de noden van jouw mond. Tijdens deze intake kan het ook zijn dat we radiologische en klinische beelden maken en een poetsinstructie geven. Bij meer uitgebreide behandelplannen bespreken we dit graag in een 2e zittijd.
  • Hoe maak ik een dringende afspraak?
    Voor dringende zaken of urgenties neem je altijd telefonisch contact op. Maak geen afspraak via de online agenda, deze is enkel bestemd voor preventieve controles. In het weekend of op feestdagen kan je voor dringende zaken terecht bij de wachtdienst (090/339969) tussen 9u en 18u.
  • Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar?
    De praktijk is van dinsdag t.e.m. vrijdag telefonisch bereikbaar op het nummer 016/96 11 07 van 8u-12u45 en van 13u30-17u. Vanaf januari 2026 zijn we ook op maandag bereikbaar.
  • Bereikbaar voor mindervaliden en rolstoelgebruikers?
    Onze praktijk is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er is tevens een parkeerplaats voor mindervaliden en een rolstoeltoegankelijk toilet voorzien.
  • Welke betaalmiddelen zijn mogelijk?
    Betalen kan bij voorkeur met bancontact/payconiq. Wij aanvaarden cash tot het wettelijk bepaalde maximum van €3000.
  • Hoe annuleer/verplaats ik mijn afspraak?
    Contacteer zo snel mogelijk telefonisch de praktijk. Bij annulatie/verplaatsing tot 48 uur op voorhand worden geen extra kosten aangerekend.
  • Ik annuleer mijn afspraak minder dan 48 uur op voorhand of ik ben mijn afspraak vergeten.
    Contacteer zo snel mogelijk telefonisch de praktijk. Afhankelijk van de situatie kunnen er extra kosten worden aangerekend (€25/15min). Een nieuwe afspraak kan pas ingepland worden indien deze onkosten voldaan zijn. Indien er nog toekomstige afspraken gepland zijn, neem steeds contact op om met onze medewerkers de planning te overlopen.
  • Hoe werkt de terugbetaling?
    Voor behandelingen met een nomenclatuurnummer bezorgt de praktijk je RIZIV attest online aan je mutualiteit, zij zullen dan binnen enkele werkdagen je terugbetaling uitvoeren. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je een papieren attest mee krijgt en je dit zelf moet bezorgen aan je mutualiteit. Indien u een extra tandverzekering hebt, bezorgen u een uniform bewijsstuk dat u zelf bij uw verzekeringsmaatschappij kan indienen. Welke behandeling hieronder vallen dient u zelf na te vragen bij je verzekeraar.
  • Werken jullie aan conventie?
    Onze tandartsen werken niet-geconventioneerd, d.w.z. dat wij onze tarieven vrij kiezen en niet de tarieven van het ziekenfonds volgen. In onze praktijk kiezen we bewust voor vrije tarieven, zodat we de best mogelijke zorg kunnen bieden. Dit betekent dat we kunnen investeren in hoogwaardige materialen, moderne technieken, regelmatige bijscholing en opleidingen, professionele assistentie, voldoende tijd en persoonlijke aandacht voor elke patiënt. Dankzij deze aanpak kunnen we werken volgens de hoogste kwaliteitsnormen. We geven altijd duidelijkheid over kosten en bespreken graag de mogelijkheden met u.
bottom of page